استفاده از انواع میوه های این فصل | سبزیجات

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

در این مطلب می خوایم از خواص و فواید بی نظیرمیوهای بهاری بگیم پیشنهادای متخصصین ت…

آکا ایران

به کار گیری شکلای جور واجور میوه های این فصل

در این مطلب می خوایم از خواص و فواید بی نظیرمیوهای بهاری بگیم پیشنهادای متخصصین تغذیه رو در این مورد براتون آوردیم بد نیس میوه بیشتری در این فصل استفاده کنین

خوردن میوه های هر فصل واسه همون زمان زیادی خوبه. مقابله با افزایش کلسترول، منابع غنی از آنتی اکسیدان، پیشگیری از دچار شدن به سرطان و… اینا بخشی از خواص عالی میوه های فصل بهار واسه سلامتیه.

تره فرنگی: مانند دیگر اعضای خونواده سیره ها، مثل پیاز و موسیر، تره فرنگی شامل فیتوکمیکاله که ممکنه در برابر شکلای جور واجور خاصی از سرطان مراقبت کنه. تره فرنگی در هر فنجون پخته شده تنها ۳۲ کالری داره و منبع خوبی از فیبر و آهنه. مصرف منظم تره فرنگی باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شه. این فعالیت واسه جلوگیری از پیشرفت و افزایش پلاکهای خونی که منتهی به گرفتگی رگها و بیماریهای قلبی در بیماران دیابتی می شه بسیار مهه. اگه این پلاکها بدون توقف رشد کنن، سکته مغزی و یا حمله قلبی رو به دنبال دارن.

کنگر فرنگی: تقریبا بدون چربی و سدیم، غنی از ویتامین ث، فولات، پتاسیم و مخصوصا فیبره. بک کنگر فرنگی تازه، تنها ۲۶ کالری داره. سینارین موجود در این گیاه باعث تحریک ترشحات صفرا می شه، کبد رو تمیز و اعمال اونو تنظیم می کنه، در مشکلات کبدی مثل یبوستای به وجود اومده به وسیله نبود دفع صفرا، وجود صفرا در خون، ورم روده، زردی و افزایش کلسترول خون موثره. این گیاه در درمان میگرن موثره. هم اینکه آدمایی که بدن اونا دچار خارش می شه، هم می تونن از عصاره این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنن.

گیلاس: یکی از جواهرات طبیعت در فصل بهاره و یه فنجون از اون تنها ۱۰۰ کالری داره. گیلاس شامل ویتامین ث، پتاسیم، فیبر و مواد گیاهی مخصوصا آنتوسیانین واسه مقابله با مریض یهاه. گیلاس شامل ترکیبات پلی فنولیک فلونوئیده. این ترکیبات در خیلی از میوه ها و سبزیجات رنگی یافت می شه و ویژگیای آنتی اکسیدانی بالایی داره. ملاتونین موجود در گیلاس، سیستم عصبی رو آروم کرده و استرس و تحریکات عصبی رو کاهش داده و به درمان وضعیتای بی خوابی و سردرد کمک زیادی می کنه. گیلاس به صورت بالقوه می تونه مثل یه سپر در مقابل مریضیای دردناک طولانی مثل التهاب مفاصل و دیگه مریضیای عضلانی بکنه.

نخود فرنگی: شامل فیبر بالا، و یه منبع خوب پروتئین گیاهی و پر از ویتامینای گروه ب هم اینکه ویتامین ثه. اسید فولیک و ویتامین ب ۶ این گیاه، در کاهش ساخت هموسستئین، که یه مولکول خطرناکه، موثره. این مولکول رگای خونی رو تخریب می کنه و باعث گرفتگی رگا می شه. نخود فرنگی یه یاز مهمترین غذاهاییه که اگه شما احساس خستگی و بی حالی می کنیدف می تونه جزء رژیم غذایی شما قرار گیرد. ویتامین ث موجود در اونم در کاهش خطر دچار شدن به سرطان خون، غدد لنفاوی، ریه و پانکراس موثره.

زردآلو: شامل بتاکاروتن، یه آنتی اکسیدان قویه که منتهی به تقویت سیستم ایمنی بدن می شه. این میوه پر از ویتامین ث، فیبر و پتاسیمه. مواد مغذی موجود در این میوه از چشما و قلب مراقبت می کنه. لیکوپن موجود در زردآلود منجر منتهی به کاهش سطح کلسترول بد می شه. زردآلوی رسیده به دلیل دارا بودن ویتامینای گروه ب واسه درمان بیماریای روانی، بی خوابی، خستگی شدید، گیج و فراموشی خوبه.

سایت آوای سلامت:

منبع :