استفاده از ۱۸ راه برای لاغری | چاقی

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

بیشتر مردم لاغری رو از جمله مشخصه های اصلی جذابیت و زیبایی می دونن: انتشار هزاران مقاله و کتاب مربوط به  رژیمای غذایی در کشورای غربی و شرقی تماشاگر بر این مدعاست. به خاطر همین این ۱۸ روش که رعایتش مطمئنا در این راه به شمایی که تمایل به کاهش وزن دارین کمک می کنه رو بخونین.

۱۸ راه واسه لاغری

۱) اولین گامتان رو تو یه زمان وردارین!

اولین قدم در این راه حدف چربی و شیرینی و جانشین کردن میوه ها و سبزیجات، بعد انجام دادن چند حرکت ورزشی در روزه. اگه ورزش کردن رو دوست ندارین از ۱۵ دقیقه شروع کنین و بعد از یه مدت کم کم اونو به نیم ساعت در روز برسونین. اگه تلاش کنین ورزشی کنین که از اون لذت هم ببرین که چه بهتر. حتی می تونین از موسیقی استفاده کنین و با آهنگ حرکاتتان رو تنظیم کنین و در اون زمان با خودتون تکرار کنین علاوه بر این که دارین کالری میسوزونین چیزی هم نمیخورید.

۲) یه دوست پیدا کنین

۳) از وزنه استفاده کنین

تلاش کنین از وزنه هم استفاده کنین که سوخت و ساز بدنتون رو بالا می بره و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین باعث میشه چربیا سوزونده و عضلاتتون ساخته شه. عضله جایی واسه به وجود اومدن چربی نمیذاره و شما جمع و جورتر به نظر میاید.

به کار گیری ۱۸ راه واسه لاغری

۴) کمتر از کربوهیدرات بخورین

از کربوهیدرات، نون، برنج و پاستا (ماکارونی) تا اون جایی که مقدوره استفاده نکنین و نتیجه اش رو ببینین.

۵) یه هدف رو واسه خودتون مشخص کنین

یه هدف واسه خودتون مشخص کنین که مثلا تا فلان تاریخ اینقدر وزن کم کنم. مثلا تا سی ام اردیبهشت چهار کیلو کم کنم و یه جا بنویسین که دائم بتونین اونو ببینین.

۶) نوشابه های رژیمی رو از یاد ببرین

از نوشابه های گاز دار استفاده نکنین. هم حجم معده رو زیاد میکنه و هم کالری زیادی دارن و باعث نبود جذب کلسیم و پوکی استخون میشه آب رو جانشین اون کنین.

۷) کبابی یا آب پز بخورین

از غذاهای سرخ کردنی دوری کنین و اونا رو کباب و یا آب پز یا بخار پز کنین. می تونین از ادویه های بی ضرر (لیمو، گوجه فرنگی و فلفل، سبزیجات معطر، زیره و…) واسه خوشمزه تر کردن غذاتون استفاده کنین. مطمئن باشین بعد از یه مدت عادت میکنین و از غدایتان لذت هم میبرین.

۸) هله هوله نخورین

هله هوله نخرید. هیچوقت با شکم خالی و وقتی گرسنه اید به خرید نرید چون هر چی خوردنی میبینین رو ورمیدارین. مخصوصا تلاش کنین تا خونه خالی از هر گونه مواد غذایی بی ارزش مثل پفک، چیپس و… باشین تا هوس خوردن هم به سرتون نزنه.

۹) صبحونه بخورین

حتما صبحونه بخورین. شما بیشترین اندازه کالری مصرفی رو در ساعات اولیه روز و قبل از ظهر دارین. تلاش کنین بعد از ساعت هشت شب چیزی نخورین تا هم کالری کمتری دریافت کنین و هم خواب راحت تری داشته باشین.

۱۰) به خودتون یه آوانس کوچولو بدین

وقتی شما از یه چیزی منع میشین نسبت به اون حریص تر میشین. پس بعضی وقتا به خودتون یه آوانس کوچولو بدین مثلا یه نصف شیرینی ..در این صورت حس نمی کنین که یه چیزی رو از دست دادین.

۱۱) از بشقابای کوچکتر استفاده کنین

از بشقابای کوچکتر واسه غدا خوردن استفاده کنین. این جوری سر خودتون رو شیره میمالید که بله یه بشقاب غذا خوردید. (واقعا نتیجه بخش هست حتما امتحان کنین )

۱۲) آب زیاد بخورین

آب زیاد بخورین مخصوصا اگه احساس گرسنگی کردین. چون به شما احساس سیری می ده.

۱۳) لازم نیس هر چی داخل بشقابتان هست رو بخورین

هر چی در بشقابتان هست حتما لازم نیس بخورین (این مثل معروف “کاه از خودت نیس” رو همیشه در نظر بگیرین!) پس وقتی احساس کردین کافیه دست از خوردن بکشین!

۱۴) در طول روز پنج یا شش وعده بخورین

وعده های غذاییتان رو به پنج یا شش وعده کوچیک تنظیم کنین تا احساس گرسنگی نکنین. معده تون هم کوچیک میشه.

۱۵) از رژیمای لاغری سخت دوری کنین

از رژیمای لاغری سخت دوری کنین ممکنه این رژیما باعث شه که خیلی زود وزن کم کنین ولی به همون نسبت وزنی که از کفتون میره به همون سرعت دوباره وزن اضافه می کنین.

۱۶) در طول روز چند حرکت ساده ورزشی انجام بدین

چند تا حرکت ساده هم در عرض روز هر وقت فرصت کردین انجام بدین. مثلا وقتی تلویزیون نگاه میکنین می تونین همونجوریکه نشسته اید یه سری حرکات رو انجام بدین (من خیلی وقتا در حال دیدن سریالهای تلویزیون دور میز نهار خوری راه میرم)

۱۷) چند تیکه از سبزیجات رو داخل یخچال نگه دارین و هر زمان که احساس گرسنگی کردین اونا رو بخورین

صبح که بیدار میشین یه مقدار سبزیجات مثل  هویج، کدو سبز، کرفس، خیار و… رو به صورت تیکه تیکه تمیز در یخچال داخل یه ظرف بذارین تا هر وقت احساس گرسنگی کردین چند تا از اونا رو بخورین.

۱۸) واسه خود یه عادت غذایی خوب بسازین

یه عادت غذایی خوب براتون به وجود بیارین علاوه بر این که باعث لاغری میشه در عین حال باعث سلامت جسم در بقیه عمرتون می شه. وقتی شما کاری رو بیست روز تموم انجام بدین روز بیست و یکم به طور ناخود آگاه به صورت یه عادت در میاد. پس تلاش کنین یه عادت غذایی خوب پیدا کنین.

.

منبع :