اگر هرگز دنیای واقعیت مجازی (VR) را تجربه نکرده اید ، نگران نباشید؛ بدون شک به زودی فرصت خواهید داشت. برخی از ۷۵٪ از بزرگترین مارک های جهان تا به امروز VR را در استراتژی بازاریابی خود ادغام کرده اند – و جای تعجبی ندارد زیرا این یک ابزار قدرتمند بازاریابی است.

به معنای واضح ترین ، این قدرتمند است زیرا به ما اجازه می دهد تا با محصولات خاصی از نزدیک و شخصی نزدیک شویم. اما وقتی از منظر تبلیغاتی آن را از نزدیک بررسی کنیم ، مواردی برای بهبود آگاهی خریدار ، تسریع در روند خرید و ارائه گزینه های شخصی تر به خریداران ، صرفاً برای نام بردن چند مورد وجود دارد.

در زیر ، اصول اولیه VR را بیان خواهیم کرد و شما را با برخی از بزرگترین و جسورانه ترین استراتژی های تبلیغاتی که اخیراً شرکت ها با این فناوری چشمگیر استفاده کرده اند ، تکمیل می کنیم.

واقعیت مجازی چیست و چگونه کار می کند؟

شما می خواهید اصطلاحات واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده ، و واقعیت مختلط را که در آینده نزدیک بیشتر و بیشتر می چرخد ​​، بشنوید — بگذارید آنها را تجزیه کنیم.

     

  • واقعیت مجازی: این اصطلاح تعمیم یافته برای هر نوع تجربه است که اساساً کاربر را در “جهان” یا بعد دیگر قرار می دهد. ممکن است از آن با استفاده از دنیاهای کاملاً دیجیتال یا دنیاهایی استفاده شود که ترکیبی از واقعی و مجازی است.
  • دیجیتال

     

  • واقعیت افزوده: این اصطلاح برای قرار دادن محتوا “از طریق” مثلاً استفاده از دوربین در آیفون خود در دنیای واقعی است. محبوب ترین نمونه Pokémon Go است.
  •  

  • واقعیت مختلط: این ترکیبی از محتوای واقعی و محتوای دیجیتالی است که بعضی اوقات شامل ، به عنوان مثال ، دو نوع فیلم است که اساساً بر روی یکدیگر لایه بندی شده اند. در این مثال ، موارد مجازی و واقعی با یکدیگر در تعامل هستند.

حال بیایید نگاهی به نمونه های ابتکاری برخی از ابتکارات اصلی بازاریابی و روابط عمومی بگذاریم که تجارب هیجان انگیز ، غوطه وری را به مشتریان ارائه داده اند و در حین انجام این کار باعث ایجاد یک وجب و حیرت شده اند.

۱ ٫ نیویورک تایمز

شکی نیست که VR یک رسانه عالی برای گفتن یک داستان بصری است. چند سال پیش ، نیویورک تایمز برای تماشای یک فیلم VR ، عینک های گوگل Cardboard را به همه مشترکین خود تحویل داد و سپس چندین بار آن را با فیلم های مختلف انجام داد. این لیوان ها فقط به وفادارترین مشتریان خود تحویل داده می شدند ، بنابراین در اصل به عنوان یک انگیزه یا پاداش برای وفاداری به برند عمل می کردند.

این فیلم ها به طور خاص مورد توجه روشنفکران و نیکوکارانی بود که به احتمال زیاد لطف می کنند لیست مخاطبان NYT را جستجو کنند: Seeking Pluto’s Frigid Heart این فرصت را برای وسواس فضا فراهم کرد تا از نزدیک و شخصی این سیاره تحقیق کند و یک مستند با عنوان Displaced صمیمی را ارائه داد. نگاهی به راه هایی که بچه ها در سراسر جهان با جنگ آواره شده اند ، نشان می دهد.

شدت عاطفی که این تجربه در بینندگان ایجاد کرده است ، می تواند به وفاداری برند برای هر سه محصول تقویت شود: عینک ، نیویورک تایمز و فیلم های برجسته.

۲ Nic طاقچه در فضای باز

مارک کفش مشهور کفش پیاده روی Merrell یک تجربه منحصر به فرد را به عنوان بخشی از راه اندازی ابتکاری ترین کفش پیاده روی خود از طریق TrailScape ، یک تجربه پیاده روی چند منظوره ۴ بعدی ایجاد کرد. این نخستین باری بود که یک شرکت از نوع خاصی از فناوری به نام Oculus Rift استفاده می کند ، که شامل عناصر لمسی در راه رفتن بر روی سطوح مختلف است و حتی موانعی مانند صخره های سنگی را نیز در بر می گیرد که شرکت کنندگان باید از آن حرکت کنند.

پیاده روی

این فیلم در جشنواره ساندنس به نمایش درآمده ، که یکی دیگر از عناصر بازاریابی ، اضافه شده است که ترویج دنده در فضای باز با فیلم است. این یک تجربه کاملاً غوطه ور بود ، که بدون شک چیزی بود که شرکت کنندگان برای مدت طولانی آن را به یاد خواهند آورد.

North Face با ارائه فرصتی به شرکت کنندگان فرصتی برای پیاده روی از طریق پارک ملی یوسمیتیت و همچنین نپال انجام داد. این نوع تجربه همهجانبه برای چنین بازار تخصصی درخشان است. مردم توانستند آنچه را که می خواستند کشف کنند احساس کنند ، بنابراین به آنها انگیزه می دهد که در واقع دلیلی برای خرید کفش داشته باشند — یا البته چیزی مشابه در برند Merrell.

۳ Nic طاقچه بهبود خانه

فروشگاه بهسازی منزل Lowe یک ابتکار واقعیت مجازی را راه اندازی کرده است که به مشتریان اجازه می دهد تا در هاله هروئوم به آنها کمک کنند تا ببینند خانه آنها پس از پیشرفت های خانه مطلوب چگونه خواهد بود آنها همچنین با مایکروسافت همکاری کردند تا تجربه ای را ایجاد کنند که به مشتریان امکان می دهد طرح ها و محصولاتی را انتخاب کنند تا به آنها در تجسم آنچه ممکن است در خانه های خود باشد ، کمک کند. به زودی خواهد شد ادغام تابلوهای Pinterest مشتری.

فواید این نوع ابتکارات این است که سیستم VR در حال جمع آوری داده های مشتری به عنوان بخشی از تحقیقات بازار است و این داده های فوق العاده با ارزش برای راهنمایی استاستراتژی بازاریابی.

IKEA همچنین یک برنامه مبتنی بر VR دارد که به مشتریان اجازه می دهد مبلمان را در خانه های خود قرار دهند تا در مورد ظاهر ، احساس و مناسب تصمیم بگیرند. این احتمالاً یکی از ساده ترین ، در دسترس ترین و کاربردی ترین برنامه های VR است که تا به امروز دیده ایم.

۴ ٫ سفر

چند سال پیش ، توماس کوک ، یک آژانس مسافرتی مستقر در انگلستان ، کمپینی را امتحان کرد که به آژانس های مسافرتی اجازه می داد تا سفرهای خاصی را برای ارتقاء آنها به مشتری ها تجربه کنند ، به نام “سعی کنید قبل از پرواز” ، گرچه این کمپین خاص لزوماً انجام نشد این یک نمونه اصلی از راه هایی است که ما می توانیم از بازاریابی VR در هر دو حوزه گردشگری B2B و B2C استفاده کنیم. این روند امروزه رو به رشد است زیرا بسیاری از شرکت ها نه تنها بیت گردشگری را تبلیغ می کنند بلکه اقامتگاه ها نیز می توانند تجربه ای نزدیک از آنچه را که دوست دارد در فضاهای خود بماند به اشتراک بگذارند.

گردشگری

۵ Shoes کفش Toms

تامس یک شرکت کفش است که به کمک های بشردوستانه آنها شناخته شده است. آنها برای هر یک از خریدها یک جفت کفش به دست می آورند. ابزار مبتکرانه VR آنها ایجاد تجربه ای از سفر هدیه ای بود که در آنجا به پرو می روند و به یک کفش به کسی هدیه می دادند. آنها این فروشگاه را برای تجربه مشتری تنظیم می کنند. این یک مثال عالی از استفاده از VR برای جلب توجه به یک کمپین بازاریابی احساسی و مبتنی بر احساسات است که می تواند موثرترین روش فروش محصول در بهترین زمان باشد.

۶ og عینک مبارک مک دونالد

بگذارید آن را به بزرگترین شرکت فست فود در جهان معرفی کنید تا یک تجربه ساده ساده VR را که کاملاً در دسترس افراد زیر ۱۲ سال است معرفی کند. مک دونالد موفق شده است یک جعبه وعده غذایی را ایجاد کند که به راحتی درون یک هدست VR قرار بگیرد. این ابتکار بر اساس گوگل Cardboard ایجاد شده است ، که تمایل خود را برای ارائه تجربیات VR به افراد با یک فرمت ساده و مقرون به صرفه نشان می دهد. جعبه ها حتی با دستورالعمل هایی در مورد چگونگی ساخت خود در خانه همراه بودند.

فست فود

در ارائه فرصتی برای مصرف کنندگان برای ساختن خود و همچنین استفاده آسان از آن برای بچه ها ، مک دونالد این راه را حداقل به یک مثال فراهم کرده است تا این فناوری به عنوان یک ابزار ساده و سرگرم کننده در دسترس توده ها قرار بگیرد. از یک سرمایه گذاری با تکنولوژی بالا و غیر قابل قبول. این همچنین یک نمونه عالی از تکرار مجدد است.

سرمایه گذاری

۷ Drive درایو تست ولوو

احتمالاً یکی از بهترین برنامه های VR استفاده از آن برای تست رانندگی خودرو در هنگام نمایندگی در این نزدیکی نیست ، و دقیقاً همان کاری است که ولوو چند سال پیش انجام داد. آنها همچنان با نسخه های به روز شده ای که به راحتی قابل بارگیری روی تلفن همراه شما هستند ، ارائه می شوند. این یکی دیگر از برنامه های گوگل Cardboard است که به عنوان یک برنامه قابل بارگیری نیز موجود است (حتی اگر گوگل Cardboard ندارید).

این یک حرکت درخشان بازاریابی است ، زیرا نه تنها Volvo را بر روی نقشه (دوباره) برای چیزی خلاقانه قرار داده ، بلکه قابل دسترسی است. آنها اکنون نسخه “فرار آخر هفته” را ارائه می دهند که شامل مناظر ۳۶۰ درجه ای است و به ماجراجویان این فرصت را می دهد تا جفت شدن “ماجراجویی” و “ولوو” را در سر خود بچسبانند ، چیزی که با توجه به عنصر عملی ولوو نام تجاری ، ممکن است قبلاً هرگز رخ نداده باشد.

The Takeaways

ارائه یک تجربه همهجانبه به کاربران این امکان را می دهد تا با یک محصول جدید با یک محصول ارتباط برقرار کنند و با تجربه ای که قبلاً قبلاً آنها را تجربه نکرده اند ، ارتباط جدیدی برقرار کنند. جایی که ممکن است یک نفر کفش های پیاده روی Merrell را به عنوان چکمه های ضد آب در هوا در زمستان در یک مقطع فکر کند ، اکنون ممکن است آنها را با سفر پیاده روی یک عمر ، و به همین ترتیب با ماجراجویی ولوو مرتبط کند.

همه این مثال ها بسیار متفاوت هستند ، اما همه آنها یک کار را به خوبی انجام می دهند: آنها مخاطب را در یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی غوطه ور می کنند. اکنون تأثیری را که VR می تواند در تبلیغات تبلیغاتی ایجاد کند با لمس کردن به سطح مشخصی از تجربه شخصی که ممکن است در غیر این صورت ممکن است هرگز تجربه نشوند ، دیده اید یا شاید شبیه به چیزی باشد که به آن علاقه مند هستند ، اما فقط گاهی اوقات تجربه می کنید. .

VR این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که ضمن نزدیک شدن به تجربه ای که ارائه می دهند ، تجربیات خود را با یک محصول از نو تغییر دهند. کمپین های مبتنی بر VR امروز ثابت می کنند که اکنون بیش از هر زمان دیگری ، استراتژی های نوآوری بازاریابی شامل نوعی تجربه منحصر به فرد و همهجانبه هستند — چیزی که زندگی و قلب مردم را به روشی کاملاً جدید لمس می کند.