ایده فروش اجتماعی ساده است: مصرف کنندگان امروزی وقتی می خواهند با مارک ها ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی در مورد محصولات بالقوه برای خرید پیدا کنند ، به رسانه های اجتماعی نگاه می کنند و اگر مارک هایی که از آنها حمایت می کنند خود را در آن کانال ها عرضه نمی کنند ، در این صورت هستند. یک فرصت عالی را از دست داده نکته اصلی فروش اجتماعی استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی (مواردی است که مشتری ها و مشتریان شما بیشترین استفاده را می کنند) برای ایجاد روابط ، تعامل درایو ، شرکت در مکالمات ، پاسخ دادن به سؤالات ، به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند ، پرداختن به خدمات مربوط به مشتری و در غیر این صورت تعامل با مخاطبان خود با هدف تبدیل منجر به مشتریان وفادار می شود.

اما برای فروشندگانی که هنوز روی باند فروش اجتماعی پرش نکرده اند — و نگران نباشید ، تنها نیستید: کمتر از ۱۰ درصد فروشندگان فروش فروش اجتماعی را به عنوان اولویت قرار می دهند – شاید تعجب کنید که چگونه می توانید پاهای خود را بدست آورید. این تکنیک جدید را خیس کنید و در کارنامه خود بگنجانید. شما ممکن است حتی وقتی می شنوید که ۹۰ درصد از فروشندگان برتر در واقع از فروش اجتماعی استفاده می کنند ، تمایل بیشتری به خرج می دهید ، بنابراین امروز برخی از تاکتیک هایی را که می توانید در روال خود قرار دهید یاد می گیرید تا به هنر فروش اجتماعی بیاموزید.

۱) انجمن های خود را انتخاب کنید

توییتر و لینکدین تمایل دارند محبوب ترین سیستم عامل های فروش اجتماعی باشند ، اما می توانید در هر شبکه اجتماعی که مخاطبان شما در آن یافت می شود ، در این فعالیت شرکت کنید. اگر مطمئن نیستید مخاطبان خود را در کجا پیدا کنید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای تعیین اینکه از کدام سایت های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند استفاده کنید:

     

  • انجام یک نظرسنجی
  •  

  • نگاهی بین سایت هایی که رقبای شما در آن حضور دارند
  • باشد
     

  • از یک سرویس جاسوسی مانند Flowtown یا Rapleaf استفاده کنید (باید آدرس ایمیل مشتریان خود را تهیه کنید)
  •  

  • از بهترین مشتریان خود بپرسید
  •  

  • از منابعی مثل Pew استفاده کنید که رسانه های اجتماعی را با استفاده از اطلاعات جمعیتی تجزیه می کند

۲) نمایه های خود را اصلاح کنید

گروه های شبکه های اجتماعی معدن طلای منابع مردم هستند زیرا کاربران با علایق و نیازهای مشابه آنها را گرد هم می آورند. به عنوان یک فروشنده ، می توانید از این گروه ها برای کمک به شما در یافتن چشم انداز استفاده کنید ، اما نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید اینست که شما از موقعیت خود در گروه استفاده می کنید نه برای فروش بلکه در ارائه بینش ، دادن اطلاعات ، ایجاد روابط و اعتماد به نفس. به عنوان مثال ، اگر شما در زمینه فروش عرضه محصولات هنری بودید ، ممکن است در نظر بگیرید که به گروه ویژوال آرتیست ها و گروه وکالت آنها بپیوندید تا بتوانید در مورد جدیدترین ابزارها و لوازم مورد نیاز خود منابع خود را تهیه کنید ، به سؤالات پاسخ دهید و به گفتگو درباره هنر بپیوندید. مهم این است که به جای استفاده از آن به عنوان بستری برای یک سطح فروش ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار گروه قرار دهید. برای یافتن گروه های مناسب ، به گروههایی نگاه کنید که مشتریان و چشم اندازهای شما وقت خود را سپری می کنند و به آن گروه ها نیز بپیوندید.

اعتماد به نفس

۴) محتوا را برای به اشتراک گذاردن یا ایجاد مجدد جستجو کنید

به عنوان یک فروشنده اجتماعی ، محتوا یکی از مهمترین ابزاری است که می توانید در کمربند خود داشته باشید زیرا این یکی از بهترین راه هایی است که می توانید برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید. فقط در مورد آن فکر کنید: همه چیز در رسانه های اجتماعی مربوط به محتوا است. این که آیا شخصی در حال به اشتراک گذاری یک عکس شخصی ، یک وبلاگ ، یک خبر خبری یا مقاله ای از نام تجاری مورد علاقه خود است ، این همه محتوا است. شما می توانید محتوای خود را بسازید یا آن را از منابع دیگر تصحیح کنید ، اما هدف در هر دو مورد یکسان است: قطعات ارزشمند ، مرتبط ، آموزنده و جالبی را به اشتراک بگذارید که مخاطبان شما را به خود مشغول کند ، مکالمات را شروع کرده و سیگنال های اجتماعی را ترغیب کنید (مواردی از قبیل لایک ، اشتراک گذاری، و نظرات) صرف نظر از اینکه شما یک وبلاگ ، whitepaper ، ویدئو ، اینفوگرافیک یا هر نوع محتوا دیگری به اشتراک می گذارید ، مباحث باید به صورت گرایش یا همیشه سبز ، بر روی نقطه باشد و چیز جدیدی را برای بحث اضافه کنید. اگر وقت خود را برای ایجاد تمام محتوای اصلی خود ندارید ، در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید آن را اصلاح کنید:

     

  • محتوای تولید شده توسط کاربر
  •  

  • در وبلاگ های افراد دیگر مشترک شوید
  •  

  • خدماتی مانند Medium ، BuzzSumo و Moz Top 10
  •  

  • تأثیرگذار در زمینه خود را دنبال کنید

۵) محتوا را برای ایجاد آگاهی و ایجاد آگهی های تبلیغاتی به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن مطالب عالی در محافل اجتماعی ، با چشم اندازهای جدید ، پای شما را به در می رساند. اگر دائماً مطالب مرتبط را به اشتراک می گذارید که مخاطب شما جالب می داند ، آنها شروع به شناختن و اعتماد شما خواهند کرد و اینها مراحل اساسی در ایجاد روابط است. به عنوان مثال تصور کنید که شما یک هنرمند جدید هستید که به تازگی به امید یافتن اطلاعات و منابعی که ممکن است به شما در رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به یک هنرمند خود پایدار کمک کند ، به آن گروه فوق الذکر لینکدین پیوسته اید. و اکنون تصور کنید که یکی از اعضای گروه در حال ارسال مقاله در مورد چگونگی ساخت آن در دنیای مدرن به عنوان یک هنرمند ، بهترین راه های کاهش هزینه های مواد ، بودجه برای هنرمندان جوان و سایر مطالب است که به سؤالات دقیقی که می خواهید پاسخ دهید. درخواست. شانس شما این است که شما به عنوان یک مقام به دنبال آن شخص باشید ، به اظهار نظرهایی که عضو گروه و آنچه در طول گفتگوها گفته اند اعتماد کنید ، و حتی ممکن است با سوالات مشخص به آن شخص نزدیک شوید. به عبارت دیگر ، محتوا رابطه را تقویت می کند و یک سرب ایجاد می کند ، اما تنها در صورت مرتبط بودن و جالب بودن مطالب است و برای مخاطبان شما ارزشی قائل است.

بنابراین اکنون سؤال بزرگ: چند بار باید ارسال کنید؟ طبق گفته HubSpot ، هرچه بیشتر در Twitter قرار دهید ، بهتر است ، اما باید سهم های Facebook و لینکدین را در پست های روزانه محدود کنید ، و بیشتر از پنج مورد در هفته نیست.

محتوا ، تنها راه برای ایجاد روابط در فروش اجتماعی نیست ، و همچنین مهم است که با مخاطبان خود درگیر شوید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد ، از جمله:

     

  • شروع و شرکت در گفتگوها
  •  

  • اظهار نظر
  •  

  • جواب دادن و سؤال کردن
  •  

  • دوست داشتن محتوای افراد دیگر
  •  

  • ایجاد و تعامل با اتصالات جدید

با این حال ، نکته مهم اینجاست که تعامل نباید به عنوان فروش فروش تلقی شود ، بلکه فرصتی برای شما است که می توانید به مکالمه ارزش افزوده کنید ، دانش خود را به اشتراک بگذارید و در حوزه خود اقتدار نشان دهید. علاوه بر این ، پیام های شما باید شخصی سازی شود نه کلی و همه چیزهایی که اضافه می کنید باید در مکالمه متفکر و آلمانی باشند.

۷) مراقب رویدادهای فعال باشید

ممکن است عجیب به نظر برسد که یک وبلاگ در مورد فروش در واقع فروش را ذکر نکرده است ، اما دلیل خوبی برای این امر وجود دارد: همانطور که بحث شد ، فروش اجتماعی بیشتر مربوط به پرورش سرب ، اعتماد سازی و تقویت روابط است. با این حال ، رویدادهای ماشه زمان شما برای درخشش است ، زیرا هنگامی که یک رویداد ماشه رخ می دهد ، این زمانی است که می توانید با یک خرده فروشی فروش ناچیز کنار بیایید و روز را ذخیره کنید. علاوه بر این ، زیرا شما تمام وقت و تلاش خود را برای پرورش روابط صرف کرده اید ، هنگامی که فرصتی برای فروش به دست می آید ، شما قبلاً همه چیز را برای تأمین آن انجام داده اید. بهترین راه برای ماندن در حوادث ماشه با هشدارهای گوش دادن به اجتماعی – مانند صندوق ورودی اجتماعی یا گوگل Alerts – که هنگام وقوع مکالمات به شما اطلاع می دهند که شما باید بخشی از آن باشید.

فروش اجتماعی برای ماندن اینجاست

ممکن است فروش اجتماعی هنوز در ذهن همه فروشنده ها نباشد ، اما به دلیل این که این تکنیک چقدر مؤثر است ، مدت ها قبل از اتخاذ گسترده نمی گذرد. از یک چیز ، رسانه های اجتماعی به زودی از بین نمی روند ، و تعداد کاربران فعال همیشه در محبوب ترین سایت ها رو به افزایش است ، به این معنی که مخاطبان احتمالی شما همیشه در حال رشد هستند. علاوه بر این ، مصرف کنندگان امروزی می خواهند از رسانه های اجتماعی برای کمک به آنها در تحقیق و تصمیم گیری در زمینه خرید استفاده کنند ، و اگر شما برای برقراری آن اتصالات در آنجا نیستید ، شخص دیگری خواهد بود.