اجرای یک استراتژی موثر برای بازاریابی محتوای حتی یک حرفه ای نیز یک چالش است. نه تنها تولید محتوای مناسب و با ارزش افزوده نه تنها دشوار و وقت گیر است ، بلکه باید درک کنیم که کدام کانال ها برای به اشتراک گذاشتن انواع مختلف محتوا بهینه هستند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا واقعاً بهترین راه برای ایجاد برندها و ایجاد ارتباط با مخاطبان ، افزایش درآمد و افزایش آگاهی از برند است. اما چگونه می توانید بررسی کنید که محتوای شما در واقع مرتبط و با ارزش است؟ چگونه می دانید استراتژی شما مؤثر است؟

در اینجا ، ما بینش های ارزشمندی در مورد چگونگی اندازه گیری عملکرد به اشتراک می گذاریم ، از جمله اینکه کدام ابزار بهترین گزینه برای SEO و نحوه تولید محتوای ستاره ای است که فقط کار می کند.

بازاریابی محتوا چیست و چرا اهمیت دارد؟

قبل از اینکه دیگر راه برویم ، اطمینان حاصل کنیم که درک کاملی درباره بازاریابی محتوا داریم. محتوا ممکن است شامل تعدادی از قالب ها ، از جمله بازاریابی از طریق ایمیل ، فیلم ها ، کتاب های الکترونیکی ، رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ باشد ، فقط برای ذکر چند مورد.

محتوای بازاریابی ممکن است فعالیتهای مختلفی را شامل شود که حول فعالیت ساده (اما پیچیده) فعالیت صرفاً دریافت پیام مارک تجاری شما در آنجا انجام شود. بازاریابی محتوا تمایل به پایان قیف درگیر شدن و آموزشی (آگاهی از مارک) دارد و برای این منظور بیشتر مکالمه است تا تبدیل. گفته می شود ، این واقعاً نقطه شروع قیف مؤثر است ، بنابراین باید درست انجام شود.

چگونه می توان عملکرد بازاریابی محتوایی خود را اندازه گیری کرد

برای اینکه بفهمید محتوای شما چقدر جذاب است ، ابتدا باید درک کنید که هدف شما در پشت استراتژی بازاریابی در رابطه با اهداف تجاری شما چیست. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

درآمد: این هدف بدیهی است. در واقع ، تمام اقدامات صورت گرفته در نهایت باید به موفقیت شرکت و بهبود ROI کمک کند.

آگاهی از برند: بازاریابی محتوا به طور خاص با ایجاد وفاداری مشتری و ایجاد آگاهی از برند مرتبط است. برای این منظور ، این استراتژی باید با هدف تمایز و تأمین ارزش برجسته ساخته شود تا جلوه ای عالی برای اولین بار ایجاد شود و وفاداری را حفظ کند.

وفاداری / حفظ: روابط مشتری هنگام بازاریابی محتوا بسیار مهم است. بنابراین ، توجه به فعالیت ها ، روندها و معیارهایی که به نوسانات احتباس اشاره می کنند ، برای درک چگونگی عملکرد استراتژی شما بسیار مهم است. با محتوای آموزنده یا غیرعادی ، می فهمید که در ابتدای کار با آنها راحت تر هستید و آنها را به عقب باز می گردانید.

نوسانات

تعهد / نامزدی: رسانه اجتماعی در قلب استراتژی های محتوا قرار دارد ، اما به سادگی به اشتراک گذاری محتوا کافی نیست. تعامل کاربر ، یعنی یک مکالمه معتبر بین مشتریان و مشاغل ، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

منجر: در بازاریابی ، رهبری یک ارتباط واقعی بین شرکت و مشتریان بالقوه را تعیین می کند. تعداد و کیفیت سرب همیشه یکی از شاخص های اصلی چگونگی پیشرفت فعالیت های قیفی شما خواهد بود.

KPI ها برای بازاریابی محتوا

به منظور دستیابی به اهداف فوق ، می خواهید برخی از شاخص های کلیدی عملکرد مناسب (KPI) را پیدا کرده و به کار بگیرید. اینها برای اندازه گیری اهداف بازاریابی شما به روش مشخص استفاده می شود و به شما امکان می دهد عوامل موفقیت خود را مشخص کنید ، شکاف های خود را پر کنید و در آخر به تدریج استراتژی خود را بهینه کنید.

در اینجا چند KPI پیشنهادی برای محتوای بازاریابی ارائه شده است:

     

  • درآمد: فروش ، اشتراک ، بارگیری.
  •  

  • آگاهی / آگاهی از نام تجاری: تعداد بازدید کنندگان ، بازدید از صفحه ، فیلم های مشاهده شده ، فعالیت در شبکه های اجتماعی.
  •  

  • وفاداری / حفظ: اشتراک و اشتراک در خبرنامه ، زمان باقی مانده در یک صفحه ، نرخ گزاف گویی.
  •  

  • تعهد / تعامل: نشانه های اجتماعی مانند لایک ، سهام ، بازتوییت ، نظرات وبلاگ.
  •  

  • آگهی ها: اشتراک های خبرنامه ، فرم درخواست یا ایمیل ، نرخ تبدیل

اما به این دلیل نیست که این معیارها اندازه گیری می شوند که می توانند همه چیز را در مورد موفقیت پروژه خود به شما بگویند. KPI های زیر از مهمترین موارد برای بازاریابی محتوا به طور کلی هستند اما باید در زمینه معنا ارزیابی شوند نه اینکه فقط به اعداد نگاه کنیم.

تعداد بازدید کنندگان

تعداد بازدید کنندگان در صفحه شما ، به ویژه کاربران بی نظیر ، مهم است. اما ما باید در هنگام جستجوی شماره خام احتیاط کنیم ، زیرا آنها اطلاعات زیادی در مورد نحوه رفتار کاربران ارائه نمی دهند. آنچه مهمتر از تعداد بازدید کنندگان است اقدامات آنهاست ، بنابراین می توانیم سؤالاتی از قبیل:

     

  • چگونه آنها در وهله اول به صفحه رسیدند؟
  •  

  • آیا آنها چند دقیقه در صفحه باقی ماندند؟
  •  

  • Dشناسه آنها یک وبلاگ کامل را می خوانند یا یک ویدیوی کامل را مشاهده می کنند؟

تعداد بازدید کنندگان فقط یک اندازه گیری کمی است و در مورد کیفیت محتوای شما چیز زیادی نمی گوید. بنابراین ، بهتر است در ابتدا به عوامل کیفی توجه شود تا تصویر کاملی از آنچه اتفاق می افتد دریافت کنید. برای این منظور ، احتمالاً می خواهید معیارهایی را از مجموعه داده های مختلف ایجاد کنید.

بازدید صفحه

وقتی یک کاربر (بازدید کننده تنها) روی وب سایت یا وبلاگ شما کلیک می کند ، می توانید این اعداد را به وضوح مشاهده کنید ، اما درمورد آنچه کاربران انجام می دهند زیاد نمی گویند. اما هنگامی که بازدید کنندگان نشان می دهند که آنها چیزهایی را که مورد نیاز هستند ، به عنوان مثال ، کلیک بر روی مناطق مختلف وب سایت شما و ترک آن ، پیدا نمی کنند ، می تواند یک سرنخ از سرنخ هایی به وجود آورد که به عنوان مثال ، سایت شما کاربر نیست – دوستانه یا پیام محصول شما نامشخص است.

با همبستگی این اعداد با داده های دیگر مانند میزان گزاف گویی و زمان صرف شده در یک صفحه ، می توانید نتیجه بهتری بگیرید و سعی کنید درک کنید که محتوای شما جذاب و جالب است یا خیر.

نرخ گزاف گویی

میزان گزاف گویی به تعداد کاربرانی است که بلافاصله پس از فرود در یکی از صفحات شما وب سایت شما را ترک می کنند. منظور از “بلافاصله” منظور ما در این مورد است که هیچ تعامل مانند کلیک یا حتی پیمایش وجود ندارد.

نرخ گزاف گویی میزان بازدیدکنندگان را نشان می دهد که در مدت مشخصی در صفحه می مانند و فعال هستند ، در مقایسه با افرادی که مستقیماً به چیز دیگری می روند. این مجموعه داده با توجه به میزان ترافیکی که دریافت می کنید ، نشان می دهد مشتریان بالقوه شما می توانند از چه روشی حفظ کنید.

علاوه بر این ، نتایج ضعیف نشان می دهد که شما باید سایت خود را برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) بهینه کنید ، زیرا میزان گزاف گویی بالا به موتورهای جستجوگر نشان می دهد که محتوا انتظارات کاربران را برآورده نمی کند.

(برای اطلاعات بیشتر در مورد نرخ جستن بهینه توسط صنعت ، از این Infographic Kissmetrics دیدن کنید.)

زمان صرف شده در صفحه

با مشاهده زمان سپری شده توسط کاربران خود در یک صفحه ، یک فاکتور کیفی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. زمان صرف شده در سایت سرنخهایی را در مورد نحوه حرکت بازدید کننده در صفحه و به طور خاص اینکه آیا آنها واقعاً مطالب را می خوانند ، ارائه می دهد. برای مثال اگر میانگین زمان چند ثانیه باشد ، باید نگران آن باشید. سپس می توانید از چنین شاخص هایی برای بهبود محتوای خود استفاده کنید یا حتی بر روی عملکرد کلی یک وب سایت خاص کار کنید.

رسانه های اجتماعی

بیشتر کانالهای اجتماعی ابزارهای تحلیلی داخلی دارند (مانند Facebook Insights) که به شما امکان می دهند به راحتی به شماره های اصلی نگاه کنید تا برخی از الگوهای کلیدی و روند نامزدی را بشناسید. این به طور معمول اطلاعات کاملاً بنیادی است و برای بدست آوردن تصویر کامل باید به آرامی تفسیر شود یا با انواع دیگر داده ها تفسیر شود.

بهترین ابزارهای تحلیل بازاریابی محتوا

هنگامی که اهداف و KPI های مربوطه خود را برای بازاریابی محتوا تعریف کردید ، می خواهید ابزاری را انتخاب کنید که برای اهداف شما کار کند. هشدار منصفانه: ابزارهای مختلف زیادی در آنجا وجود دارد ، بنابراین حتماً یکی را انتخاب کنید که در واقع برای سطح مهارت ، بودجه و نیازهای شما کار کند.

در اینجا چند پیشنهاد از برخی از بهترین ابزارهای تحلیلی ارائه شده است.

گوگل Analytics

گوگل Analytics ابزاری قدرتمند است که امکانات بسیاری برای تجزیه و تحلیل محتوا و بهینه سازی ارائه می دهد. با استفاده از Analytics می توانید ارزیابی کنید که چند کاربر محتوای مختلف شما را خوانده اند ، روابط بین کانالهای مختلف را درک کرده و اعداد اصلی را که می توانید تفسیر کرده و در صورت تمایل پیدا کنید

مشاوران اجتماعی

Socialbakers برای نظارت و مدیریت رسانه های اجتماعی شما بسیار عالی است. به عنوان مثال ، دید کاملی از لایک و اظهار نظر ارائه می دهد و به شما امکان می دهد عملکرد خود را مستقیماً با رقابت خود مقایسه کنید. برای تجزیه و تحلیل کمپین های خود ، به تعداد بازتوییت ، لایک ، نظر ، پاسخ یا سطح ترافیک و غیره دسترسی خواهید داشت.

Chartbeat

Chartbeat نه تنها مؤثرترین محتوای شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، بلکه تحلیل کاربر در زمان واقعی را نیز ارائه می دهد: منابع ، رفتار کاربر ، زمان صرف شده در صفحات و مسیر به صفحه مورد نظر. داشبورد آن به صورت واضح این داده را در زمان واقعی ارائه می دهد ، به این معنی که مدیران سایت می توانند به سرعت با کاربران واکنش نشان داده و در تعامل باشند.

ذکر اجتماعی

یادداشت اجتماعی راهی سریع و رایگان برای بررسی موضوعات گرایش و کلمات کلیدی است. هنگامی که عبارتی را در کادر اصلی وارد می کنید ، اطلاعات زیادی درباره ترافیک بررسی ، چراغ ها ، پنکه ها و غیره برای همه سیستم عامل های مرتبط به شما نشان می دهد و این کار را در زمان واقعی انجام می دهد ، بنابراین این یک روش عالی برای سریع نمایش مطالب در به موقع.

SumAll

ابزار تجزیه و تحلیل SumAll یک سیستم کاربرپسند برای به اشتراک گذاری و نظارت بر محتوای اجتماعی در بیش از ۲۰ کانال مختلف است.

اندازه گیری ، آزمایش ، تکرار

با داشتن ابزار و دانش درست ، سنجش بازاریابی محتوا ، حداقل در یک سطح اساسی ، یادگیری خیلی دشوار نیست. با استفاده از برخی از ابزارهای ابتدایی ، می توانید به راحتی این ایده پایه را بدست آورید که محتوای شما به خوبی مخاطبان را چگونه جذب می کند. اما ورود به بازار سفر خریدار – به همین دلیل است که آنها کاری را که انجام می دهند – کمی دشوار است.

گفته می شود ، حتی صالح ترین ما نیز باید همان قانون را رعایت کنیم: نظارت ، آزمایش ، تکرار. فقط با یک فرآیند آزمایش و خطا می توانید درک کنید که واقعاً چه کار می کند و چه کمبودی در ساخت برند شما وجود دارد.